Ці машини наскрізь просякнуті духом реггі
і американських хай-веїв.
Вони проповідують свободу від усіх стереотипів
і любов до авантюр...

  • Pontiac Vibe
  • Pontiac Sanbird
  • Pontiac Montana
  • Pontiac Grand Am
  • Pontiac G6
  • Pontiac Fiero
  • Pontiac GTO
  • Pontiac Grang Prix
  • Pontiac Firebird

Pontiac GTO - автомобіль, який зробив з компанії легенду

Базовий Pontiac Tempest оснащувався 6-циліндровим двигуном об'ємом 3,5 літра (215 куб. Дюймів) і розвивав потужність 140 коней. У 1964 році з'являється можливість замовити модель Pontiac Tempest GTO, під капотом якого встановлювався справжній монстр - V-подібний 8-циліндровий мотор об'ємом 6,4 літра, що видає 325 «коней» потужності. Це був карбюраторний 4-тактний силовий агрегат з інжектором. У комплекті з двигуном працювало три варіанти трансмісії: 3-х і 4-х ступінчаста "механіка" або 2-ступінчастий "автомат". За додаткову плату можна було отримати автомобіль з підвищеною до 348 к.с. потужністю за рахунок системи Tri-Power. Дана система полягала в роботі трьох карбюраторів: в стандартному режимі працює один, а в разі різкого натискання на педаль газу включалося ще два, які постачають більшу кількість суміші бензину і повітря. Маса машини становила близько 1600 кг.

Варто відзначити, що модель 1964 року набирала швидкість 100 км / год менш ніж за 7 секунд. Максимальна швидкість авто не повідомлялася виробником, щоб не викликати заборони продажів з боку поліції. На спідометрі максимальна позначка швидкості становила 140 миль / год (приблизно 225 км / год).

Автомобіль був представлений на ринку в трьох варіантах кузова: седан, кабріолет і купе. Дізнатися «заряджену» версію GTO можна було за трьома буквах на радіаторних гратах.

Назва GTO була запозичена у іншої легенди - спорткара, що представляє італійську автомобільну промисловість Ferrari 250 GTO. Така ідея прийшла в голову основного розробника Pontiac GTO - Джону Делорейн.

Дизайн екстер'єру Понтіак ГТО розробляв Рассел Джі (Russell Gee), Білл Коллінз (Bill Collins) займався створенням силового агрегату, а вище згаданий Джон Делорейн (John DeLorean) займався створенням шасі і ходової частини автомобіля.

Модель була схвалена генеральним менеджером Еліотом Естес (Elliot Estes), при цьому Френк Бридж, керівний продажами, не вірив в успіх машини і вимагав випустити авто обмеженим тиражем в 5000 одиниць. Але скептицизм ряду менеджерів не виправдався, тільки протягом 1964 року було продано в кількості більше 32 тис. автомобілів.

Pontiac GTO 1966У 1965 році був проведений рестайлінг, який став популярним автомобіля. В результаті поновлення спорткар отримав модернізований кузов, який став найпотужнішим і солідним, а парні фари стали вертикальними. Були невеликі зміни в салоні, а також в силовій установці, яка трохи збільшилася в потужності. У 65-му році Pontiac GTO продався ще краще, було продано більше 72 тис. автомобілів. Наступного року знову рестайлінг моделі, GTO став «округлі», з'явився рельєф на задніх ліхтарях. Незначно збільшилися габарити, в салоні з'явилися нові більш сучасні і зручні сидіння. Саме в 1966 році Pontiac GTO стає самостійною моделлю, а не додатковою опцією для Tempest. Цей автомобіль став першим, при оформленні екстер'єру якого використовувався пластик, з якого була виконана радіаторна решітка. За цей рік було продано майже 97 тис. авто.

У 1967 році у Понтіак ГТО з'являються нові задні ліхтарі, по чотири штуки з кожного боку. Система Tri-Power замінюється на більш сучасну розробку Rochester Quadrajet. З'являються перші елементи, які зроблені спеціально для підвищення безпеки водія: більш потужні гальма дискового типу, приладова панель з м'яких матеріалів, а також травмобезопасноє рульове колесо. В цьому ж році з'явилася версія двигуна з системою динамічного наддуву - Ram Air, принцип дії нагадує роботу турокомпрессора, але є більш бюджетним варіантом. При збільшенні швидкості відкривалася спеціальна заслінка, що забезпечує додатковий приплив повітря. Чим більше швидкість авто, тим більший потік повітря збагачує паливну суміш. Протягом 1967 року було випущено майже 82 тис. автомобілів цієї моделі.

Pontiac GTO 1968У 1968 році Понтіак ГТО починає збиратися в повністю новому кузові, його дизайн істотно відрізняється від моделі минулих років. Екстер'єру додали агресивності, що підкреслило агресивну спортивність GTO. Машина знову отримує горизонтальні фари, мало того, вони дотримуючись тенденцій автомобільної моди того часу були ховаються. Незважаючи на те, що така опція замовляється окремо, велика частина проданих машин замовлялася саме з нею.

У автомобілів Pontiac з'являється фірмова особливість, передній бампер з гуми, який мав колір корпусу, його особливістю була можливість поглинання удару, що запобігало кузов від деформування.

З'явилася наступна версія Ram Air II. Компанія також застосувала ще одну фішку - установку подсвечиваемого в темну пору тахометра на капоті, який ніс декоративну функцію, але був повністю робочим приладом.

Нове покоління Pontiac GTO вийшло дуже вдалим за рахунок своєї прекрасної і спортивної агресивності. Авторитетне видання Motor Trend нагородив модель званням «Автомобіль року». Вдалі маркетингові ходи і екстравагантний дизайн зробив свою справу, автомобіль продався тиражем близько 88 тис. машин.

Pontiac GTO 1969У 1969 році з'являється знаменита модифікація The Judge (суддя - англ.), Що відрізнялася встановленим антикрилом на багажнику, системою динамічного наддуву Ram Air III і двигуном потужністю 366 к.с. Екстер'єр такої версії відрізнявся також двобарвними смугами з боків і наклейками The Judge, розташованими в декількох місцях кузова. Крім власної яскравої зовнішності Pontiac GTO, модифікація відрізнялася також яскравим оранжево-червоним забарвленням.

Модифікація The Judge є вельми рідкісною і користується великим попитом у колекціонерів, так було випущено менше 7 000 примірників. У 1970 році було проведено значний рестайлінг моделі, який позбавив GTO частини його агресивно-спортивної харизми минулих моделей. З'явилася нова оптика, що виключає можливість функції її приховування, нове покоління ударопоглащающімі бампера, додався гідропідсилювач керма. Дизайн задньої частини був повністю перероблений, автомобіль став скоріше спортивно-розкішним.

З'явився новий мотор об'ємом 7,4 літрів, що розвиває потужність 360 к.с., при цьому динамічні показники машини залишилися колишніми. Модернізація також торкнулася і ходової частини автомобіля, підвіска стала жорсткішою, а ззаду додався стабілізатор, який забезпечує поперечну стійкість, забезпечивши істотно кращу керованість автомобіля і знизивши до мінімуму крен при поворотах. Цей рік можна назвати заходом справжнього Pontiac GTO, як і більшості інших моделей muscle car, що було пов'язано з новими федеральними санкціями, жорстко обмежують автомобільні компанії.

Pontiac GTO 1974У 1971 році Понтіак ГТО знову оновлюється, практично повністю втрачаючи агресивності, його дизайн запам'ятовувався, але колишня привабливість зникла. В цьому році було продано всього 10,5 тис. GTO, було припинено модифікації The Judge. У 1972 році модель LeMans Sport комплектувалася GTO, в якості додаткової опції, протягом цього року було подано ще менше таких моделей - менше 6 тисяч. Уже в 1973 році модель GTO повністю втратила свій минулий спортивний і агресивний вигляд. Крім відповідного напису GTO, модель LeMans Sport нічим не виділялася. Потужність автомобіля знизилася до 250 «коней». Ще одним фактором, який значно знизив інтерес покупців до muscle cars став паливна криза. У 1973 році було продано всього 4,8 тис. Pontiac GTO. 1974 рік став останнім для Pontiac GTO, який був випущений на платформі більш компактної моделі Pontiac Venture, це була спроба маркетологів компанії увійти в сегмент компактних мускул-карів. Спроба не вдалася - автомобіль був лише жалюгідною подобою легенди, але все ж було продано близько 7 тис. Таких моделей.

В результаті 74-ий рік став останнім для одного з найяскравіших і легендарних muscle cars - Pontiac GTO, втім, як і для інших подібних моделей. Основними причинами стали зростаючі вимоги влади до безпеки автомобілів, що випускаються, їх безпеки і екологічності, а також зростання вартості палива. Епоха закінчилася.

Pontiac GTO 2006У 2004 році компанія спробувала відродити легенду. Для створення сучасного Pontiac GTO була використана платформа австралійського Holden Monaro.

Реінкарнірований GTO 2004 року комплектувався V-образним 8-циліндровим двигуном Corvette - LS1, який працював в парі з одним з варіантів трансмісії - 6-ступінчастою МКПП або 4-ступінчастою АКПП. Того року було продано близько 13,5 тис. Машин. У 2005 році автомобіль піддався легкому рестайлінгу і почав використовувати LS2 - 6 літровий двигун, що розвиває потужність 400 к.с. Було випущено трохи більше 11 тис. одиниць.

2006 рік можна назвати датою остаточної смерті легендарної моделі GTO. Причиною стало введення нових норм безпеки для автомобілів, які повинні були вступити в силу в 2007 році. Для відповідності цим умовам Pontiac GTO повинен був зазнати серйозної модернізації, що вважають недоцільним. Незважаючи на це в 2006 році своїх покупців знайшли майже 14 тис. Моделей. У підсумку, GTO і сам Pontiac став історією.

 

Купити Pontiac в Україні