Понтіак– історія культових автомобілів

Pontiac 1893Історія компанії Понтіак (Pontiac), яка стала культовим американським автовиробником, почалася в 1893 році. Саме тоді Едвардом М. Мерфі була заснована компанія «Понтіак Баггі», яка виготовляла екіпажі. Назву компанії було дано на честь міста Понтіак в штаті Мічиган, де почала свою діяльність компанія.

У 1907 році компанія зайнялася виробництвом автомобілів, її назва була змінена на Oakland Motor Car Company. У 1909 році концерн General Motors (GM) купує Oakland.

У 1926 році Pontiac і Oakland стають окремими брендами, починається окрема автомобільна історія Pontiac Motor Division. Під керівництвом Гаррі Клінгера, який очолив компанію в 1933 році, Понтіак починає оснащувати свої машини 6-циліндровими моторами нового покоління і незалежною підвіскою.


У 1935 році виходить модель Pontiac Silver Streak , в дослівному перекладі на українську звучить як «Срібний спалах». Завдяки цій моделі популярність марки починає рости і приймається рішення про розширення виробництва.


Pontiac 1939Уже в ті роки автомобілі різних марок використовували взаємозамінні компоненти. Марка Pontiac і Chevrolet належали концерну GM і в цих машинах були використані однакові корпуси і ряд інших деталей. Машини відрізнялися дещо відрізнялися передками і деякими іншими деталями. Такою моделлю була, наприклад Pontiac Quality Six 4-door Touring Sedan 1939 року випуску, в якому використовувався універсальний корпус A-body, на його базі випускалися також моделі Chevrolet. Використовувався також і B-body для більших моделей, наприклад, Deluxe Six.


Починаючи з 1941 року, виходять нові модельні лінійки Pontiac, що отримали назву Torpedo. Моделі відрізнялися за розміром, початковий ряд моделей отримав назву Deluxe Torpedo, середній - Streamliner Torpedo, а старший - Custom Torpedo. Після закінчення війни продовжилося виробництво цих моделей.


У той час під капотом авто Pontiac встановлювалися 6- і 8-циліндрові мотори об'ємом від 3,9 літра і вище, потужність двигунів становила 80-105 к.с.

Протягом 1941 було випущено 330 тис. машин під брендом Pontiac, цей рік став рекордним для компанії за обсягом виробництва. У зв'язку з початком військових дій в 1942 році було випущено тільки 83 тис. одиниць, в результаті чого Понтіаки 1942 року є неабиякою рідкістю.

Після війни поновилися колишні обсяги виробництва, а ринок вимагав появи нових моделей. У прискореному режимі були випущені «новинки», які мали злегка оновлений дизайн, але при цьому це були ті ж довоєнні моделі.

Кілька років дизайн екстер'єру залишався традиційним, єдиним «великим» зміною стала більш похилий дах.

Вперше в 1948 році на автомобілях «Понтіак» в якості додаткової опції можна було замовити автоматичну коробку Hydro-Matic. Трохи пізніше «автоматом» стали оснащуватися приблизно 75% випущених авто компанії, в наступні роки автоматична коробка, практично витіснила «механіку» з американського ринку.

Pontiac 1949В 1949 пройшло оновлення лінійки Pontiac. На ринок було випущено дві серії: Chieftain і Streamliner, дизайн яких виглядав більш сучасно і відповідав тому часу.

На початку 50-х років у американських автовиробників нові тенденції моди, стає популярним варіант кузова Хардтоп (Hardtop), який відрізнявся від стандартного відсутністю центральних стійок.

Кожна компанія придумувала своїм моделям в Хардтоп яскраві назви. Моделі Pontiac в такому кузові отримали назву Catalina. До 1955 року автомобілі тільки злегка оновлювалися, в першу чергу це виражалося в радіаторних гратах.

У 1955 році були випущені повністю нові моделі: новий кузов, нова рама і новий силовий агрегат. Вперше у автомобілів цієї марки зникли виступаючі задні крила. Тоді продавалися моделі Pontiac Star Cheaf Convertible і Pontiac Safari. Під капотом встановлювався V-подібний 8-циліндровий мотор об'ємом 4,7 літра і потужністю 173/180 к.с. в залежності від типу КПП.

У 1957 році була випущена модель Star Cheaf Custom Bonneville в кузові кабріолет кількістю 630 одиниць. Під капотом кабріолета встановлювався монстр об'ємом 5,7 літра, що розвиває потужність 315 к.с.

Наступного року у Понтіак знову кардинально змінюється зовнішність. Автомобілі стали довшими і з'явилися нові спарені фари.

В кінці 50-х років, на початку 60-х дизайн кузовів спрощується, позбавляючись від різних чудернацьких і видатних елементів.

У 1961 році з'являється модель Pontiac Tempest, що відрізняється оновленим і спрощеним дизайном. Саме вона стала базовою для найвідомішою і успішної моделі, яка в підсумку стала легендарною - Pontiac GTO, що побачила світ у 1964 році.

Pontiac GTO 1967Pontiac GTO 1967 року в кузові купе став прообразом всіх подібних автомобілів американського виробництва, які в наслідку стали називати маслкар (Muscle Cars).

У тому ж році з'являється ще одна спортивна модель –

Pontiac Firebird

, що є аналогом іншої моделі концерну GM - Chevrolet Camaro. Firebird, як і GTO став культовим автомобілем в США.

У 1971 році з'являється нова модель Ventura, яка використовувалася для створення GTO, починаючи з 1974 року.

У 1973 році виходить ще один автомобіль - Pontiac Grand Am, який також став дуже популярним в США. У 70-х - 80-х роках в Америці почався енергетична криза. У зв'язку з цим, в компанії переглянули концепцію проектування автомобілів. Почалася робота над більш компактними і економічними машинами. Першим представником нового підходу до розробки стала модель 1984 року - Pontiac Fiero, який є компактним спортивним купе.

У 1986 році відбувається реінкарнація моделі Pontiac Bonneville. Модель представляє клас люкс, має передній привід і двигун в ній розташований поперечно. У 1989 році на ринку з'являється мінівен Pontiac Trans Sport, який вельми популярний і добре продається.

У 1992 році виходить Pontiac Firebird в новому спортивному дизайні. На початку 1990-х років більшість випущених моделей оснащується переднім приводом. 1995 - поява Pontiac Sunfire.

Pontiac 2009На початку нового століття в 2000 році на автосалоні в Детройті представлена ​​концептуальна модель Pontiac Piranha, що володіє цікавим футуристичним дизайном і багатофункціональністю.

В результаті Понтіак перестає бути самостійною компанією і стає молодіжним підрозділом концерну General Motors. Під цим брендом до 2009 року випускаються різні моделі авто: Sunfire, Grand Am, Bonneville, Trans Sport, Grand Prix, G6 і т.д.

У квітні 2009 року було оголошено про припинення виробництва машин під брендом Pontiac, а в кінці жовтня випущений останній представник марки - Pontiac G6. 31 жовтня 2010 року вважається останнім днем ​​бренду Pontiac. Автомобільної компанії з прекрасною і яскравою історією, що представила світу велику кількість легендарних і просто популярних автомобілів. Багато моделей цієї марки вважаються колекційними і рідкісними, високо цінуються у любителів автомобільної техніки.

Купити Pontiac в Україні